Bugün ki yazımız da son zamanların en etkili pazarlama yöntemlerinden olan ve Bumerang’ın en çok kullandığı iş modellerinden Influencer marketing’den bahsedeceğiz. Markalar için büyük bütçeler harcayıp emek ve zaman kaybetmek yerine potansiyel olabilecek kitleye influencer adını verdiğimiz kaanat önderleri sayesinde ulaşabilmek çok daha kolay.

Günümüzde artık her şey bir tık ile yapılabiliyor. Bu çağın tüketicileri ürün ya da hizmet satın almadan önce fikir edinmek amaçlı sosyal medya kanallarını kullanıyor. Markalar, potansiyel müşterilerin bulunduğu bu kanallarda yer alarak satışlarını arttırmaya yönelik pazarlama stratejileri geliştiriyor. Dijital dünyada birçok takipçişi olan kullanıcılar artık tek paylaşımı ile uzun sürelerde hazırlanan ve daha fazla bütçe harcanan reklamlardan fazla erişim bile alabiliyor ve bu kullanıcılar potansiyel kitlelerin karar vermesinde daha etkili rol oynuyor. Markaların bu doğrultuda kanaat önderleri ile ortak pazarlama çalışmaları yapmasına ise Influencer Marketing (Hatırlı Pazarlama) deniyor.

Influencer marketing yeni bir kavram olmamasına rağmen bu aralar markalar için en trend pazarlama yöntemlerinden biri diyebiliriz. Bu pazarlama yönteminin en çok kullanıldığı kanallar ise Instagram,Facebook,Youtube,Twitter.

Influencer Marketing iletişiminde dikkat etmesi gereken başlıklar;

1) Markanın taleplerine en uygun kaanat önderini (influencer) bulmak.
Konusunda başarılı olan bu kullanıcıların her birinin ayrı kategorisi var. Yemek, sağlık, spor, güzellik, seyahat gibi oldukça fazla olan bu kategorilerde en uygun kaanat önderini bulmak en önemli noktalardan biri. Eğer yanlış bir işbirliği yapılırsa bu markalar için hem zaman ve emek kaybına yol açabilir.

2) Çalışacağınız influencerlar ile fikir alışverişi yapmak çok önemli.
Onların deneyimlerden yararlanmak, yaratılacak yeni kampanyalarda görüşlerini almak markaların potansiyel kitleye en uygun mesajı vermesinde yardımcı olacak ve kampanyanın erişimini arttıracaktır.

3) İşbirlikleri sonrasında yapılan raporlar ne kadar başarılı olduğunuzu gösterir
İş birliği yapıldığında ise ne kadar bir erişim sağlandığının, beğeni sayısı, yorum gibi önemli kriterleri gözden geçirmek ne kadar başarılı olduğunuzu gösterir. Bu yüzden işbirlikleri sonrasında bu ayrıntıyı atlamamalısınız.

Add blocker ve benzeri reklam önleyici uygulamaların artmasıyla birlikte içerikle pazarlamanın gün geçtikçe artmaktadır. Siz de markanıza içerikle pazarlama stratejisi oluşturmak için zaman kaybetmeden reklam@boomads.com adresinden Boomads’e ulaşabilirsiniz.