İçerik pazarlama stratejisi,  günümüzde kurumların hedef kitleleri ile sürdürülebilir bir ilişki kurması açısından olmazsa olmazı haline geldi.  Hedef kitlenize uygun bir dil ve uygun mecraları kullanarak ilerleyebileceğiniz bu stratejiye henüz geçmediyseniz ve nasıl ilerleyeceğiniz konusunda tereddütleriniz varsa bir pilot program oluşturarak yola koyulabilirsiniz.

Pilot programın başarılı olmasını sağlamak için gerekli adımlar :

1- Neden diye sorun:  İlk olarak neden bunu yapıyorsunuz? Satışları artırmak için mi, herhangi bir şekilde  maliyet azaltmak için mi , ya da daha iyi müşteri yaratmak için mi?

2- Kim diye sorun: İçerik pazarlaması yaklaşımınla hangi spesifik izleyici kitlesini hedefliyorsunuz?

3- Ne diye sorun: Odaklanacağınız ana niş içerik ne diye sormalısınız ve doğru bir odak noktası belirlemelisiniz.

4- Nerede diye sorun:   İzleyicinize/takipçinize ulaştırabileceğiniz şeyin ana maddesi ne ? Bu bir   blog mu, mailing mi, webinar serisi mi olacak? Bunu  gerçekleştirmek için  yeterli içeriklere sahip misiniz? Ayrıca,  her bir içeriği nasıl daha çok mecrada kullanabilirsiniz? Mesela, bir blog postu bir  mailing içeriğini de besleyebilir.

5- Kullanılabilir kaynaklarını düşünün:  Bu mecralara kimler içerik üretecek?  Sizin departmanınız dışında kurum içi farklı çalışanlar da içerikleri zenginleştirecek mi? Bağımsız  yazarlara (blog yazarlarına ) bütçe ayıracak mısınız ?

6- Başarınızı ölçümleyin : Kullandığınız mecralardaki geri dönüşleri sürekli olarak ölçümlemek gerekiyor. Bu mecra bir blog ise, ziyaretçi sayıları, abone sayılar olabilir. Bir mailing ise mailingin okunma oranı olabilir.

7- Pilot programın süresini belirleyin : Pilot program için bir zamanlama belirlemek gerekiyor. Belirleyeceğiniz bu zamanın sonuna geldiğinde bir değerlendirme yapabilirsiniz. Bu çalışma size gerçek anlamda bir fayda sağlıyor mu? Harcadığınız emek ve iş gücünün karşılığını alıyor musunuz? Devam etmeli misiniz?

Bu içerik oluşturulurken Content Marketing Institute referans alınmıştır.