Bumerang bloggerlarının yazıları Yazar Kafe, Hürriyet Sosyal ve Hurriyet.com.tr gibi çeşitli platformlardan  her gün  milyonlarca okuyucuyla buluşuyor.

Peki yüzlerce yazının arasından sizinkisinin okunmasını nasıl sağlayacaksınız? Okuyucuları o içerik denizinin içinde kendinize çekmenin tek bir yolu var: İçeriğinize doğru başlığı seçmek.  Unutmayın ki başlık yazınızın vitrini.

infographic-Brain-of-a-Blogger

Doğru ve İlgi Çekici Başlık Nasıl Olur? 

1.     Soru Sorun!

Merak uyandırıcı sorular soran başlıklar, okuyucunun cevabı öğrenme dürtüsünü tetikleyeceği için yazıyı okutur. Ayrıca bu tip soru içeren başlıklar arama motorlarının da dostudur. Unutmayın ki internet kullanıcılarının büyük bir kısmı arama motorlarına rastgele anahtar kelimeler girmek yerine, soru soruyorlar. Başlığınıza “Hünkar Beğendi” yazıp binlerce tanımın ve tarifin arasında kaynamak yerine, “Evde Hünkar Beğendi Nasıl Yapılır?” ya da “Kolay Hünkar Beğendi Nasıl Yapılır?” gibi bir başlıkla kendinizi ayrıştırabilirsiniz. 

2.     Okuyucuyu Heyecanlandırın!

Biraz iddialı olmaktan kimseye zarar gelmez. Hem siz trendlere yön veren bir bloggersınız!  İddia sizin diğer adınız. Yazınıza “Kadıköy’de Mekan Önerileri”  başlığını koyarsanız mesela, biraz sıkıcı gelebilir kulağa. “Kadıköy’ün En Trend Mekanları”  çok daha heyecan verici değil mi?  “Biber Dolması Tarifi” yerine “En Pratik Biber Dolması Tarifi”  ya da “2014’ün Araba Modelleri” yerine “2014’ün en çok tercih edilen otomobilleri”  hanımların da beylerin de daha çok dikkat çekecektir.

3.     Özgün Olun!

Herkes gibi olduğunuzda herkes yerine sizi okumaları için bir nedenleri olmaz. Herkesten farklı olmanızsa sizi tercih sebebi yapar. Bu denklemden yola çıkarak, herkesin kullandığı klişe kelimeler ve üslup yerine farklı ifadeler kullanmak şansımızı artırır. Google’ın da özgün içerikleri her zaman daha fazla sevdiği detayını unutmayalım.  

4.     Detay Verin!

Çorba tarifi verirken sadece “Çorba Tarifi” yazmak yeterli değil. Tarhana mı? Ezogelin mi? Mercimek mi? Mercimekse ne renk? Yeşil? Kırmızı? Okuyucunun kafasında sorular….  “Lezzetli Kırmızı Mercimek Çorbası Nasıl Yapılır?” diyin siz en iyisi. Açık ve net olun. Detay vermekten kaçınmayın. Ayrıca henüz çok ünlü bir yazar olmadığımız için kendimizden bahsettiğimiz belirsiz başlıklar okuyucuda Sarı Çizmeli Mehmet Ağa etkisi yaratabiliyor. Yani  “ İşte Güzel Tatilim!” ya da “Yeni Albümümüz Çıkıyor!” gibi herkese hitap etmeyen başlıkların da çok şansı olmadığını söyleyebiliriz.