Google Analytics size rotanızı belirleyecek tüm verileri sunmaktadır. Sitenize doğal arama sonuçlarıyla gelen kişilerin hangi anahtar kelimelerle sitenizi bulduğu, hangi yazılarınızın daha fazla ziyaret edildiği gibi veriler sitenizdeki içerik stratejinizi belirleyecek en önemli kriterler olmalıdır.

Bounce Rate; en basit ve sade haliyle okuyucularınızın, sitenizin diğer sayfalarına ya da sitenizde yer alan başka bir linke tıklamadan o sayfadan çıkma sayısıdır. Sitenizin hemen çıkma oranı ne kadar küçük olursa o kadar başarılıdır demektir. Bounce Rate, oranı düştükçe, sayfa gösterimleriniz ve dolayısıyla trafiğiniz artacaktır.

Bounce Rate

Hemen Çıkma Oranını (Bounce Rate) Nasıl Düşürürsünüz?

Yüklenme Hızınızı Hiç Kontrol Ettiniz mi?

İnternette bir proje yürütüyorsanız hedef kitlenizin sitenize ulaşması için sabırlı olmasını beklememeniz gerekmekte. Yavaş açılan, görselleri yüklenmeyen bir sitede kimse vakit geçirmek istemeyecektir. Sitenizin yüklenme hızını, performansını yükseltmek için ilk önce blogunuzun performansını ölçmekten başlayabilirsiniz. İşte size sitenizin performansını kolayca ölçümleyebileceğiniz bir site: http://www.webpagetest.org

 Okuyucularınızla Empati Kurun

İçeriklerinizi oluştururken ve sitenizde gezinirken okuyucularınızla empati yapıyor olmanız çok önemli. Sitenizdeki herhangi bir içeriğe tıkladığınızda diğer sayfalarda gezme isteği oluyor mu? Ya da okuduğunuz konuyla ilgili olabilecek benzer içeriklere kolayca ulaşabiliyor musunuz?

Eğer bu sorulara cevabınız “hayır “ ise okuyucularınıza userfriendly bir tasarım sunmuyor, onları sitenizde gezinmeye teşvik edecek bir neden vermiyorsunuz demektir. Örneğin içeriklerinizin sonuna “Bunlar da ilginizi çekebilir” başlığında okuduğu içeriğin anahtar kelimeleriyle ilgili yazıları ekleyebilirsiniz. Bu özelik hem sayfalar arasında gezinmeyi artıracak hem de okuyucuya çok büyük bir kolaylık sağlayacaktır.

Tasarımınız Amacına Uygun Mu?

Blog tasarımınızda en öncelikli amacınız yazılarını okuyucularınıza rahat okutmak ve daha çok tıklanmaya yönelik onları aksiyona geçirtecek özellikte olmasıdır. Blogunuzun ana sayfasını buna göre optimize etmeli, göz yoran ve hiçbir işlevi olmayan alanlar varsa zaman kaybetmeden bunları yok ederek, okuyucuların gerçekten ilginizi çekebilecek kategori/içerikleri ana sayfanıza eklemelisiniz.

Kategorilerinizi İyi Belirleyin

Okuyucularınız yazılarınızın arasından kolayca istediğini bulabiliyor mu yoksa içeriklerinizde kayboluyor mu? Site içeriklerinizin ve yazdığınız konunun tam karşılığı olabilecek kategori başlıklarıyla ziyaretçilerinize çok büyük kolaylık sağlamış olacaksınız. Bu da okuyucularınızın sitenizde gezinmelerini ve aradıklarını kısa sürede bulmalarına yarayacak, böylece Bounce Rate’iniz gitgide azalacaktır.

Linklerinizi Kontrol Edin!

Eğer içeriklerinizde ve yazılarınızda sık sık link kullanıyor ve kaynak gösterdiğiniz yerlere gitmeleri için sitelere  link veriyorsanız , bu işlemi yaparken mutlaka “yeni sekmede aç “ seçeneğini tıklayın. Böylece okuyucularınız o linke tıkladığında sizin sitenizden de tamamen ayrılmamış olacaktır.

blog-seo-bounes-rate

Trafik kaynağı

Arama motorlarından gelen trafiğinizi besleyen anahtar kelimelerden Bounce Rate’i en yüksek olanları bulun ve o kelimelerden gelenlerin sitenizde düştüğü sayfaları optimize edin. Yapacağınız iyileştirmeler size daha kaliteli trafik gelmesini sağlayacaktır.

Bounce Rate Oranı Kaç Olmalıdır?

Her site türüne göre değişiklik göstermekte olup, İnternet dünyasında ortalama bounce rate oranı %50 olarak kabul edilmektedir.

Hemen çıkma oranlarının başarı oranlarına kısaca örnek vermek gerekirse, Youtube, Vimeo gibi video gösterim sitelerinde %5 – %15, haber sitelerinde %5 – %30, bloglarda ise %35 – %60, e-ticaret sitelerinde ise %20 – %50 aralığındadır.

İyi bloglamalar!