Blog ekosistemi giderek büyüyor. Farklı konularda bilgi ve deneyimlerini paylaşan bloggerlar hem sayıca hem de niteliksel olarak kayda değer içerikler üreterek çıtayı yükseltmeye devam ediyor. Bu durumda, blog ekosistemi içerisinde farklılaşmanın, öne çıkmanın en önemli kriteri yine içerikten geçiyor.

Moda, teknoloji, kozmetik, yaşam/insan gibi kategorilerde içerik üreten, bu konuda kendini kanıtlamış (sosyal medyada iyi bir takipçi kitlesi elde eden ve yazıları ile geniş kitlelere ulaşan) çok sayıda blogger mevcut.  Ancak aynı durum İK / Bilim /Psikoloji/ gibi daha niş konularda yeterli düzeyde değil. Bu da, ilgili  alanlarda bilgi sağlayacak bloglara ihtiyaç olduğu anlamına geliyor. Bahsettiğimiz kategorilerde veya çok daha niş kalan diğer konularda bilgi birikimine sahip, görüşleri ile bu alanda bilgiye ihtiyaç duyan kitlelere rehberlik edebilecek kişilerin düzenli olarak içerik üreterek kısa sürede güçlü birer yayıncı haline gelmesi mümkün.

Öne çıkmak, farklılaşmak ve dikkat çekmek için blog dünyasında da ihtiyaçları gözlemlemek ve bu ihtiyaçlara cevap vermek gerekmektedir. Bu doğrultuda uzman olduğunuz spesifik konuları gözden geçirmek ve bu konularda kayda değer içerikler üretip, ilgili kitlelerle istikrarlı şekilde buluşturmak size büyük fayda sağlayacaktır.

Bu konu, uzun zamandır takip ettiğiniz, ilgilendiğiniz ve hayatınızın içine aldığınız bir konu/ilgi alanı olabileceği gibi profesyonel iş hayatınızla da bağlantılı olabilir. Örneğin bir insan kaynakları uzmanının, profesyonel deneyim ve tecrübelerini paylaştığı bir blog hazırlaması hem blog dünyası içinde güçlü bir yayıncı haline gelmesini sağlar hem de kendisini iş çevresinde kendisini tanıtırken, anlatırken söz edebileceği ayrı bir özellik, deneyim anlamına gelir. Unutulmamalıdır ki günümüzde, bir yayıncının blogu, aslında onun bir kartviziti ve cv ‘si  gibidir.

İyi bloglamalar!