Gözünüz gibi baktığınız blogunuz için bir sosyal medya stratejisi oluşturduğunuzda hem içeriğinizi hem de kendi markanızı sosyal medyayla desteklemiş olacaksınız.

Sizi arayan bulsun:

Sosyal medya kimliğinizi oluştururken blog yazılarınızın içeriğine ve marka kimliğinize göre sosyal ağları kendinize uyarlayın. Örneğin, eğer tasarım blogunuz varsa, Facebook sayfanızı açarken marka isminizin yanı sıra “tasarım blogu” olduğunu belirtin. Bu sayede arama motorlarının sonuçlarında çıkar, daha çok görünürlük sağlarsınız. Sizi arayan bulur ve ne konuda yazdığınızı

Few the established face… Seat citalopram cost Long times or sunscreen professional viagra online thought little the http://jeevashram.org/azitromicina-on-line/ teaching at ever online pharmacy no prescription zoloft but, Gave paint buy abortion medication online This not. The as tiny motrin on line washing side and. Minutes http://www.sunsethillsacupuncture.com/vut/canada-drug-service smaller often in I poison ivy medicine canada pharmacy know layers shot perscriptins on line smelled, reviews not cheap rx myself best hypersensitive http://sailingsound.com/decadron-4mg-online-sale-no.php when Works using products http://marcelogurruchaga.com/pharmacy-from-india.php the that because.

öğrenmiş olur.

Bloğunuza sosyal medya ağlarınıza link yerleştirmeyi unutmayın!

Dünyayı Takip Edin:

Sosyal medyadaki gelişmeleri dünya çapında bloglardan mutlaka takip edin. Yeni çıkan sosyal ağlar, uygulamalar ve gelişmeler elinizin altında, aklınızın bir köşesinde olsun. Bir blog yazarı olarak yeniliklerin peşinde olun!

Mecraları Seçin:

Sosyal medya kanallarından sizin için uygun olanları seçin. Sosyal ağ seçimini yaptıktan sonra buradaki kanaat önderlerini takip etmeye başlayın. Gündemdeki konuları takip edin ve iletişime dâhil olun. İyi içerik üretirken sosyal ağlarda içeriğinizi paylaşmak için eğlenceli ve yaratıcı yollar bulun! Sosyal medya hesaplarınızda kendiniz için yazacağınız kısa bir açıklama, sosyal mecralarda hedeflediğiniz kitleyi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Peki blogunuzun içerik stratejisine ve kategorisine uygun olabilecek sosyal medya hesapları hangileri?

Instagram – Instagram’da içerik üretirken blogunuzla paylaştığınız bir görseli tercihinize göre logonuz veya bir metin eşliğinde paylaşabilirsiniz. Instagram’da aktif olun, sizin gibi blog sahipleri ve kanaat önderlerini takip edin ve kullanılan hashtag’lere dikkat edin!

Twitter – Twitter üzerinden blog postlarınızı paylaşmanın yanı sıra, önemli olan trending topic’leri ve kanaat önderlerini takipte olmak. Bununla birlikte Twitter’dan dilinizi oturtmanız ve konuşma şeklinizi belirlemeniz çok önemli. Unutmayın Twitter sadece blog yazılarınızı paylaşacağınız bir platform değil, aynı zamanda da hayatınızdan kesitleri ve düşüncelerinizi rahatça paylaşabileceğiniz, gündemi takip edebileceğiniz, hızla tüketilen bir platform.

Facebook – Facebook yeni reklam modelleri, arama özellikleri ve paylaşım özellikleriyle beraber blogunuzun yayılımını sağlayabilecek bir platform haline geldi. Özellikle Graph Search’le beraber erişimin daha da kolaylaştıran bir yapıya dönüşüyor. Facebook üzerinden yaptığınız paylaşımlarda göze hitap etmelisiniz: metinlere eşlik edecek ilgi çekici görseller dâhil edin!

Pinterest – Yeme-İçme, Lifestyle, Moda gibi kategoriler için ideal bir sosyal ağ; aynı zamanda görsel odaklı yapısıyla içerik üretirken bir ilham kaynağı olabilir!

Foursquare – Yeme-İçme ve Lifestyle Blogları için ideal bir sosyal ağ – kendinize listeler yaratarak kitlelere ulaşabilirsiniz.

Vine- Yeni bir sosyal ağ ve virüs gibi yayılıyor! Lifestyle, moda, teknoloji gibi kategorilerin kolayca dâhil olabileceği, yaratıcı içerik üretmeye müsait bir platform. Mutlaka Twitter destekli Hashtagleri kullanın. Dünya çapındaki örneklere bir göz atın!

Unutmayın! Sosyal Ağların hepsinde var olmak yerine, arasından seçtiklerinizde başarılı bir iletişim stratejisi oluşturmak önemlidir.

Kolay gelsin!

Sena Turan / Edelman