Blog hazırlamak, bireysel bir çaba ve uğraş olduğu kadar kurumların da tercih ettiği bir iletişim biçimi olabiliyor. Dünyada ve ülkemizde pek çok örneğini gördüğümüz kurumsal bloglar, ‘’Nasıl oluşturulmalıdır? Şirkete ne gibi faydalar sağlar? Kaçınılması gereken konular nelerdir?’’ gibi soruların cevaplarını da içeren bir yazı hazırlamak istedik.

Kurumsal blog nedir?

Bir şirket ya da şirket çalışanları tarafından hazırlanan, kurumun müşterileriyle olan sadakat bağını artırmayı amaçlayan, kurumun sektördeki diğer paydaşları ile de iletişimini sağlayan ve ilişkilerini geliştiren yayınlardır.

Kurumsal blog hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Kurumsal blog, şirketin web sitesinden daha dinamiktir. Direkt olarak reklam öğeleri içermez (en azından  içermemelidir).

Kurumsal blog hazırlanırken bu blogu direkt bir pazarlama aracı olarak görmek doğru olmaz. Blogda, elbette şirketle ilgili gelişmeler, büyük kampanyalar da yer alabilir ancak bu mesajlar blogu okuyan kişiyi sıkmayacak düzeyde olmalıdır.

Bir kurumsal blog, samimi olmalıdır. Tüketici orada yazan bilgilerin, açıklamaların her türlü yayının samimiyetine inanmalı, yorumlarını özgürce yapabilmelidir. Daha da önemlisi bu yorumların da okunduğu, değerlendirildiği, dikkate alındığını hissetmelidir.

Tasarım olabildiğince sade ve işlevsel olmalıdır. Kurumsal blogda amaç görsel bir şölen yaratmak değildir. Açık, anlaşılır ve net olmak önemlidir.

İçerik son derece güncel olmalıdır. Aylarca güncellenmemiş, kaderine terk edilmiş blogların şirkete hiçbir katkısı olmayacaktır.

Blog yazıları ve yazarları doğru seçilmelidir. Bloga yazı yazacak kişi/kişiler kurum kültürünü bilen, benimseyen ve doğru mesajları verebilecek kişiler olmalıdır.

Tüketici aynı mesajlarla ve bir konu etrafındaki yayınlarla bıktırılmamalıdır. Şirketin renkli yönleri, şirket çalışanlarının başarıları, kendi içlerinde yaptıkları röportajlar gibi pek çok konuda yayınlara yer verilmelidir.