Blogunuza gelen trafiğin yoğunluğu, yorumların kalitesi, sosyal medya dönüşüm oranları ve bu trafiklerin kaynakları blogunuzu geliştirmeniz için size çok önemli veri sağlar.

Doğru Anahtar Kelime Kullanımının Önemi!

Blogunuz için bir gelecek istiyorsanız, içeriklerinizi doğru malzemeyle oluşturmak önemli. Blogunuzda oluşturduğunuz içeriğin rafta satılmamış bir kitap gibi kalmaması için içeriklerinizi “doğru anahtar kelimelerle” oluşturmalı, Google aramalarıyla içeriğinizi arayan okuyucularla buluşturmalısınız.

Popüler Arama Sonuçları Size Yol Gösterebilir!

Henüz Google Trends ile tanışmamış bir blog yazarı iseniz hemen sizi bu servisle tanıştıralım…

Google Trends,  herhangi bir kelimenin tarihe ve coğrafyaya göre ne sıklıkta arandığının gözlemleyerek raporlama yapmanızı sağlar. Zaman, ülke, şehir vb. aralıklar vererek detaylı arama imkanı sunan Google Trends, anahtar kelimelerin ne kadar sıklıkta arandığını ve onların popülerliğini bize sunuyor.

Google Trends’i Blogunuzda Nasıl Kullanırsınız?

Yeni bir konu hakkında yazı yazmayı düşünüyorsunuz ama kafanızda tam olarak netleşmeyen noktalar varsa Google Trends aracılığıyla popüler anahtar kelimeler üzerinden yazacağınız konuyu şekillendirebilirsiniz. Yazınızı oluşturduktan sonra ise SEO için girdiğiniz anahtar kelimeleri yine aynı şekilde Google Trends’te aratabilir, bu kelimelerin aranma sıklıklarını bakabilirsiniz.

Blogunuzda Kullanabileceğiniz Birkaç İpucu ve Kaynak:

Anketler
Okuyucularının yazılarınız ve blogunuz hakkında gerçekten ne düşündüğünü anlamak için anketler yapabilirsiniz.

Sosyal Medyada Neler Konuşuluyor?
Yazmayı düşündüğünüz konuyla ilgili anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra konuyla ilgili sosyal medyada neler konuşulduğunu öğrenmek için Twitter’a bakabilirsiniz.

Forumlar
Forumları araştırarak ve insanların ilgilendiğiniz konularla ilgili görüşlerini öğrenebilirsiniz.

Yazarkafe
Blogunuzda işlediğiniz konulara ilişkin Yazarkafe‘de paylaşılan içeriklere bakarak fikir alabilir, yeni yazılarınızı Yazarkafe.com’a göndererek siz de yazılarınızın daha daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Yazınızı Yayınlamadan Önce Bazı Bilgileri Bir Araya Getirmekte Yarar Var:

  • Yazınızın ulaşmasını istediğiniz kitle kim ve bu kitleye nasıl ulaşabilirsiniz?
  • Yazmayı düşündüğünüz/yazdığınız konuyla ilgili farklı mecralarda daha önce neler paylaşılmış?
  • İçeriğinizi arayan kişiler sitenizden haberdar mı?
  • Yazınızla vermek istediğiniz mesaj net mi?
  • İçeriğinizi hedef kitlenizin dikkatini çekiyor mu?
  • İçeriğinizi multimedyayla zenginleşirdiniz mi?
  • Yazınıza olan geri dönüşleri takip ediyor musunuz?

İyi bloglamalar!