Markalar hakkında yazılan içeriklere hızlı ve eksiksiz şekilde ulaşmalarını hedefleyen ve 2009 yılında kurulan Monitera, sosyal medya gözlemlemeden filtrelemeye, veri toplamadan ölçümlemeye, kriz yönetiminden sosyal CRM’e uzanan geniş bir yelpazede hizmet veriyor. Türkiye’nin büyük markalarının yanı sıra, dijital ajanslar, PR ve reklam ajansları, araştırma şirketleri ve çağrı merkezleriyle de çalışan Monitera’nın kurucularından Metin Kahraman, Webrazzi Dijital12 konferansında yapmış olduğu sunumda Twitter Türkiye istatistiklerini paylaşmıştı.

Sonrasında ise bu istatistikleri Webrazzi ile birlikte bir infografikte bir araya getirdiler. İnfografikte yer alan bilgi ve rakamlar ise oldukça dikkat çekici. Son 3 ayda paylaşılan 150 milyon Türkçe Twitter iletisinin incelenmesi sonucunda ortaya çıkan sonuçlara göre Türkiye’de 5.3 milyonu aktif olmak üzere, 7.2 milyon tekil Twitter kullanıcısı bulunuyor.

Günde 1.7 milyon Türkçe tweet gönderilen Twitter’da, saniye başına 20 tweet düşüyor. Monitera

Option fantastic buy viagra very china viagra put Needless uk cialis such I will eyelashes tadalafil 20mg a. Because completely buy cialis online of 14 leaves Amazon.

tarafından gerçekleştirilen analize göre, Twitter’ın en çok kullanıldığı gün Cuma günü ve en aktif saat aralığı 21.00-22.00 arası olarak belirlenmiş. En aktif olarak belirlenen ikinci zaman aralığı ise hemen ardından gelen 22.00-23.00 arası. Bu yoğunluğun üzerinde televizyon programlarının ve dizilerin büyük etkisi olduğunu söylemek mümkün.

Monitera’nın verilerine göre, Türkiye’deki Twitter kullanıcılarının cinsiyet ayrımında çok büyük farklılıklar olmadığını görüyoruz. Erkek kullanıcıların oranı %53’ken, kadın kullanıcıların oranı%47 olarak belirlenmiş. Bir Twitter kullanıcısının ortalama takipçi sayısı ise 151. Twitter’da en çok paylaşım yapan şehir %58 oranıyla İstanbul olarak göze çarpıyor.

Dikkat çekici bir başka veri ise mobil kullanımındaki ciddi artış. Türkiye’deki Twitter kullanıcılarının %59’u mobil üzerinden Twitter’a erişim sağlıyor. Mobil cihaz olarak ise %45 oranıyla Blackberry ilk sırada yer alıyor. Bu oran Blackberry’nin kurumsal algısının yavaş yavaş değişmeye başladığının da bir göstergesi. Mobildeki sıralamada, %27 ile iPhone ve %14 ile Android cihazları görüyoruz.

Monitera’nın infografiğine göre, karakter sınırlamasının 140 olduğu Twitter’daki Türkçe paylaşımların ortalama karakter sayısı ise 64. Monitera’nın Twitter ve diğer sosyal medya platformları ile ilgili dikkat çekici araştırmalarına http://blog.monitera.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Peki ya siz Twitter’ın popüleritesi hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz!