Bu yazımızda sizlere yeni bir web trafiği izleme aracı olarak yakında daha çok adını duyacağınızı düşündüğümüz 8digits’den bahsetmek istiyorum.

Hem geçmişe yönelik gerçek zamanlı analitik verilere ulaşabileceğiniz, hem de web sitenizde anlık olarak online olan kullanıcıları izleyebileceğiniz ve onlarla etkileşime geçebileceğiniz bir platform düşünün…

8digits tam da bu amaçla yola çıkılarak kurulmuş. Web sitesi sahiplerinin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak hazırlanmış bu araçla, her bir ziyaretçinin sitede nerelere tıkladığı, kaç defa ziyaret ettiği ve tüm bağlantı özellikleri izlenebiliyor, ayrıca ziyaretçilere etiketler atanarak daha sonra onları tanımanız hatta anlık olarak iletişime geçebilmeniz sağlanıyor.

Sonraki versiyonlar için ise planlar arasında, sitenizde kaydedilmiş bir senaryo gerçekleştiğinde SMS ve notification yoluyla bildirim almanız, gelişmiş heatmapler sayesinde sitenizin en çok tıklanan alanlarını görmeniz ve nereye kadar scroll edildiği gibi son derece detaylı bilgilere erişmeniz yer alıyor.

Google Analytics, Chartbeat, Woopra, Reinvigorate  ve GoSquared gibi ürünlerin hepsiyle bir kesişimi olan ancak ziyaretçilerle etkileşim sağlaması açısından bu diğer ürünlerden ayrılan 8digits, ayrıca kendine ait bir Domain Specific Language (DSL) barındırıyor. Böylece SQL benzeri bir syntax sayesinde hiç bir platformun sunmadığı detaylı analizlere ulaşabiliyorsunuz.  Ancak bu özelliğin sadece Premium müşterilere açık olacağı belirtiliyor.

Şu anda private beta olarak etkin olan bu araç, bu dönemden sonra freemium bir iş modeli olarak ilerlemeyi planlıyor. Yani aylık belirli bir hitin altında olan müşteriler ücretsiz olarak bu servisten faydalanabilecekler. Belirli bir hite eriştikten sonra ise 8digits site sahibine ücretli modele geçmesi için paket sunacak.

8digits’in private beta dönemi sonrası hedef kitlesi öncelikli olarak bloglar, küçük ve orta ölçekli işletmeler.

8digits’e buradan ulaşabilir, beta kullanımı için başvuruda bulunabilirsiniz…

Kaynak: Webrazzi