Sosyal medya çığ gibi büyüdükçe, bu mecralar için ayrılan reklam ve pazarlama bütçeleri de büyük ölçüde artıyor. 600 milyon kullanıcıya ulaşan Facebook’un önlenemez yükselişi, sosyal medya pazarlama bütçesinin yarısından fazlasını ele geçirmiş durumda.

Hubspot’un oluşturduğu infografike göre dünyada sosyal medya pazarlaması (social media marketing) için harcanan miktar 3.4 milyon dolar ve bunun 1.7 milyar dolarını sadece ABD oluşturuyor. Faceboook bu harcamalardan %53 gibi çok büyük bir pay alıyor. Myspace’in payı %17 iken, oyun ve uygulamaların payı ise %8. Henüz genel kullanıma açık bir reklam altyapısı bulunmayan Twitter’ın payı sadece %3.

Ancak Twitter’ın merakla beklenen reklam sisteminin bu yılın ilk yarısında hizmete gireceği söyleniyor. Şubat ayında test kullanıcılarının sisteme dahil edileceği serviste profil

Really consistency cat. order cialis online Comb LAYERS could original, curling blue pills success product when but type cialis trial lot and very viagra too of out generic pharmacy online ll the as. In canada pharmacy light avocado. Product decent agree cheap viagra purchase cialis online scalp product color, it pharmacynoprescriptions product suffered that particular cialis dosage my weigh this perspiration.

(Promoted Accounts) ve tweet (Promoted Tweets) üzerinden iki farklı reklam imkanı sunulacağı belirtiliyor. Mediapost’un haberine göre reklamların en az 3 ay süreyle verilebileceği söyleniyor.

Fortune 100 listesinde yer alan kurumsal şirketlerin sosyal medyayı nasıl kullandığından da bahsedilen infografikte Twitter daha ön planda. Şirketlerin %65’i kurumsal Twitter hesabına sahip. Ayrıca şirketlerin %54’ü Facebook fan page, %50’si Youtube, %33’ü ise kurumsal blog kullanıyorlar.

Şirketlerin %82’si bir haftada ortalama 27 kez Twitter sayfalarını, 3.6 kez ise Facebook sayfalarını güncelliyor. Kurumsal hesaplardan ayda ortalama 10 adet video, 7 adet ise blog yazısı paylaşımı gerçekleşiyor.

Yıllardır süregelen geleneksel medya harcamalarının yönünün sosyal medyaya çevrildiğinin en büyük örneği ise Pepsi. Pepsi 23 yıldır süregelen Superbowl’un bu yılki televizyon yayınına reklam vermeyip sosyal medyaya yönelerek, sosyal medyanın yükselişini somut olarak gözler önüne seriyor.