Yazılarınızı geniş kitlelere duyurmak, kendi medyanızı oluşturmak mı istiyorsunuz? Size tavsiyemiz, öncelikle hedef kitlenizi ve odaklanacağınız konuları belirlemeniz.

Pek çok başarılı blogu incelediğimizde çok spesifik bir hedef kitlelerinin olduğunu ve içeriklerinin bu kitlenin ilgi alanlarına hitab ettiğini görürüz. Örneğin, “Fotoğraf çekmeyi sevenler”, “Pazarlama stratejileriyle ilgileneneler”, “Teknolojiyi takip edenler” gibi. Böyle bir kitleyi cezbedebilirseniz, bu kitle tarafından sıklıkla ziyaret edilir ve internet’in dört bir yanında paylaşılırsınız. Zamanla takipçileriniz oluşmaya başlar.

Öyleyse kendinize mutlaka sorun, blogunuzun amacı nedir? İlgileriniz veya sevdiğiniz bir uğraşa yönelik yazacaksanız; blogunuz doğru bilgileri paylaştığınız, uzmanlığınızı konuşturduğunuz, hedef kitlenizin faydalanabileceği bilgileri sunduğunuz yazılarla dolu olmalıdır.

Çalıştığınız şirkete ve kurumsal konulara değinecekseniz, konunun hassas olmasından dolayı yazacaklarınızın uygunluğunu ve ilgili şirket politikalarını mutaka yöneticilerinize danışın. Tamamen şirket faaliyetleriyle ilgili kurumsal bir blog oluşturuyorsanız ise bunun dikkatle hazırlanması ve yönetilmesi gerektiğini unutmayın.

Kendi anılarınızı, kişisel deneyimlerinizi paylaştığınız bir blog yazacaksanız ise size tavsiyemiz, güncelliğini ve popülerliğini kolay kaybetmeyecek konuları bir araya getirmek ve yayınladığınız yazıları ileride de okunmasını sağlamak. İçerikleri farklılaştırmanın ve çeşitli mecralarla zenginleştirmenin (fotograf, video gibi) de faydası olacaktır. Başarılı bloglar ve websiteleriyle ilgili ipuçlarımız yakında devam edecek.

İşte farklı tatlardaki bazı Bumerang üyesi bloglardan seçmeler: